NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu – pomoc poza godzinami pracy poradni POZ

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 137 200 będzie można otrzymać pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta – bez wychodzenia z domu. Porady będą udzielane w kilku językach, w tym w Polskim Języku Migowym.

Teleplatformę będą obsługiwać profesjonalni medycy. Pierwszy kontakt z dzwoniącym będzie mieć pielęgniarka, bądź położna, która udzieli pacjentowi profesjonalnej konsultacji, a w razie potrzeby – połączy go z lekarzem. Podczas rozmowy z pielęgniarką, położną, bądź lekarzem możliwe będzie uzyskanie e-recepty, e-skierowania, bądź e-zwolnienia. W razie potrzeby personel medyczny może zalecić wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ), kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 – 18.00, od poniedziałku do piątku), a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Teleplatforma będzie działać poza godzinami pracy poradni POZ – od poniedziałku do piątku po godzinie 18.00, całodobowo w weekendy oraz święta. Pielęgniarki, położne i lekarze udzielą porad w czterech językach – polskim, angielskim, ukraińskim, rosyjskim. Usługa skierowana jest także do osób niesłyszących – możliwa będzie dla nich wideorozmowa z użyciem Polskiego Języka Migowego.

 

Źródło: www.nfz.gov.pl

Najnowszy wpis